Total de visualitzacions de pàgina:

dissabte, 5 de març del 2016

TEORIA TEMA 5

WEB 2.0


DIFERÈNCIES ENTRE LA WEB 1.0 I LA WEB 2.0

La web 1.0 presenta les següents característiques:
·       Pàgines Web estàtiques (pagines en els quals no hi ha un informació extra, es a dir, no hi ha possibilitat de veure vídeos, d’escoltar àudios. Simplement es presenta la informació a través de texts).
·       Els continguts són produïts pel Webmaster.
·       L’arquitectura de treball es Client-Servidor.
·       Visualització de continguts mitjançant un navegador web.
·       L’usuari solament pot llegir el contingut.
·       És necessari tenir un instal·lat un programari client (per exemple nosaltres per a poder treballar amb power o word se necessita que este instal·lat al ordinador sinó no es pot treballar) en l’ordinador.
La web 2.0 presenta les següents característiques:
·       Gran interacció entre els usuaris.
·       La plataforma de treball és la pròpia pàgina web (no és necessari tenir instal·lat un programari client en l’ordinador).
·       Contingut dinàmic.
·       Visualització mitjançant navegador, Lector RSS.
·       L’escriptura Web es compartida.
·       La unitat mínima de contingut és el post o article.
·       Tots són autors de la informació.

APLICACIONS DE LA WEB 2.0
Les aplicacions de la Web 2.0 segons la activitat a la qual es destina:
·       Per a expressar-se, crear i publicar: Blocs, Wikis.
·       Per a compartir, publicar i cercar informació: PodCast, Youtube, Flickr, Del·lici·ous, SlideShare.
·       Xarxes Socials: Second Life, Twitter, Facebook.
·       Per accedir a informació d’interés: RSS, XML, BlogLines, GoogleReader, cercadors especialitzats.

IMPLICACIONS EDUCATIVES DE LA WEB 2.0
·       És un espai social horitzontal i ric en fonts d’informació.
·       Està orientat al treball autònom i col·laboratiu.
·       Crític i creatiu, fomenta l’expressió personal.
·       Permet investigar i compartir recursos crear coneixement i aprendre.
·       Facilita un aprenentatge més autònom, major participació en les activitats grupals.
·       Hi a més interès i motivació.
·       Permet elaborar materials (sols o en grup), coompartir-los i sotmetre’ls a comentaris dels lectors.
·       Ofereix espais on-line per a la publicació de continguts.
·       Possibilita noves activitats d’aprenentatge i avaluació.
·       Millora competències digitals (cercar, processar, comunicar).

·       Creació i gestió de xarxes de centres i professors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada