WEB 2.0
DIFERÈNCIES ENTRE LA WEB 1.0 I LA WEB 2.0
La
web 1.0 presenta les següents
característiques:
·
Pàgines
Web estàtiques (pagines en els quals no hi ha un informació extra, es a dir, no
hi ha possibilitat de veure vídeos, d’escoltar àudios. Simplement es presenta
la informació a través de texts).
·
Els
continguts són produïts pel Webmaster.
·
L’arquitectura
de treball es Client-Servidor.
·
Visualització
de continguts mitjançant un navegador web.
·
L’usuari
solament pot llegir el contingut.
·
És
necessari tenir un instal·lat un programari client (per exemple nosaltres per a
poder treballar amb power o word se necessita que este instal·lat al ordinador
sinó no es pot treballar) en l’ordinador.
La
web 2.0 presenta les següents
característiques:
·
Gran
interacció entre els usuaris.
·
La
plataforma de treball és la pròpia pàgina web (no és necessari tenir instal·lat
un programari client en l’ordinador).
·
Contingut
dinàmic.
·
Visualització
mitjançant navegador, Lector RSS.
·
L’escriptura
Web es compartida.
·
La
unitat mínima de contingut és el post o article.
·
Tots
són autors de la informació.
APLICACIONS DE LA WEB 2.0
Les
aplicacions de la Web 2.0 segons la activitat a la qual es destina:
·
Per
a expressar-se, crear i publicar: Blocs, Wikis.
·
Per
a compartir, publicar i cercar informació: PodCast, Youtube, Flickr,
Del·lici·ous, SlideShare.
·
Xarxes
Socials: Second Life, Twitter, Facebook.
·
Per
accedir a informació d’interés: RSS, XML, BlogLines, GoogleReader, cercadors
especialitzats.
IMPLICACIONS EDUCATIVES DE LA WEB 2.0
·
És
un espai social horitzontal i ric en fonts d’informació.
·
Està
orientat al treball autònom i col·laboratiu.
·
Crític
i creatiu, fomenta l’expressió personal.
·
Permet
investigar i compartir recursos crear coneixement i aprendre.
·
Facilita
un aprenentatge més autònom, major participació en les activitats grupals.
·
Hi a
més interès i motivació.
·
Permet
elaborar materials (sols o en grup), coompartir-los i sotmetre’ls a comentaris
dels lectors.
·
Ofereix
espais on-line per a la publicació de continguts.
·
Possibilita
noves activitats d’aprenentatge i avaluació.
·
Millora
competències digitals (cercar, processar, comunicar).
·
Creació
i gestió de xarxes de centres i professors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada