Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 3 de febrer del 2016

TEORIA TEMA 1


1   1. PUNT DE PARTIDA

La LOE estableix que s'ha de millorar la qualitat i eficàcia dels sistemes d'educació i de formació, el que implica major competència digital de docents i alumnes.
Referent a l'educació Primària, la LOE diu que iniciar-se en la utilització, per a l'aprenentatge, de les tecnologies de la informació i la comunicació desenvolupant un esperit crític davant els missatges que rebes i elaboren.

El mestre d'aquesta etapa ha de recordar  la transversalitat de les TIC està present en totes les àrees curriculars comunes.

2. DEFINICIÓ DEL PLAN TIC

És un projecte del Ministeri d'educació en col·laboració amb les conselleries d'Educació, per reforçar la interacció de les TIC i el coneixement dels centres Educatius, forma part de la planificació curricular dels centres.
L'objectiu es desenvolupar el tractament de la informació i competència digital i la integració de les tic com  a eina didàctica en els processos d'ensenyament-aprenentatge. Encara que també contribueix al desenvolupament de la resta de les competències bàsiques, especialment la competència de aprendre a aprendre, competència en la comunicació linguisitica i competència social i ciutadana.

3.CARACTERÍSTIQUES DEL PLAN TIC( pags. 328-333 tabla17.1)

- Contenir objectius clars. El centre ha de reflectir de forma explicita una visió de conjunt de les seues expectatives, metes i objectius pel que fa a les TIC, a curt, mitjà i llarg termini.
Estar contextualitzat. ha de tenir un compte les característiques del context TIC del centre. s'ha de coneixer l'ús  que es fa de les TIC en el centre.
- Ser viable i flexible. La formulació dels objectius haurà de concretar-se amb especificació de temps, estratègies, responsables i indicadors d'avaluació.
- Estar consensuat. Ha de perseguir-se l'adopció del pla per part de tots els membres de la comunitat educativa.
Estar organitzat. La diversitat d'aspectes que caldrà contemplar en el pla TIC haurà d'estar coordinat per equips o comissions destinades a tal fi.

4. ELEMENTS DEL PAN TIC

Objectius generals del pla. Els plantegessin expectatives o metes en les TIC pel que fa als següents àmbits:
-referits a la comunitat educativa.
-referits a la formació del professorat.
-referits a la gestió del centre.
-referitsa la gestió de recursos.

Contextualització del Pla TIC. Referències als senyals d'identitat del context que influeixen en la integració de les TIC en el centre.
-característiques socials, econòmiques i culturals de families i alumnat
-trajectòria del centre pel que fa a l'ús de les TIC
-Existència de projectes d'innovació relacionats amb TIC
-Característiques del professorat
-descripció general dels recursos disponibles.

Estratègies per a l'elaboració, la coordinació i la difusió en el centre. es proposa la creació d'un equip o comissió de coordinació Tic del centre. les seues funcions seran les de presentar i planificar tares i activitats del pla tic . les tasques podran ser:

-tasques d'elaboració, difusió i revisió del pla tic
-tasques organitzatives
-tasques dinamitzadors
-un altre tipus de tasques

Organització de les infraestructures i recursos disponible
es a dir, que tenim en classe?
-Fer l'inventari dels recursos tecnològics disponibles
-Organitzar la zona compartida de la xarxa medusa
-Determinar el règim d'ús d'espais i recursos

Tractament de la informació i competència digital a la programació d'aula. Les programacions de les diferents àrees contindran el treball corresponent a la competència tractament de la informació i competència digital

5. TRACTAMENT DE LA INFO I COMPETÈNCIA DIGITAL ( pag.41)

¿Què és aquesta competència?
Habilitats per a cercar, obtenir, processar i comunicar informació i transformar-la en coneixements, inclou altres aspectes com l'accés i selecció de la informació fins a l'ús i la comunicació com un element essencial per a informar-se i comunicar-se
¿quina finalitat té?
son un extraordinari instrument d'aprenentatge que destaca per tres opcions bàsiques
1. aprendre"sobre" les TIC suposa alfabetitzar a l'alumnat en el seu ús
2. aprendre de les TIC, implica saber aprofitar la informació que ens donen accés i analitzar-la de forma critica.
3. aprendre amb les tic. significa saber utilitzar-es com potent eina d'organitzar la informació, processar-la per a aconseguir les nostres fins. aprendre


6. CONEIXEMENTS, DESTRESES I ACTITUDS DE LA COMPETÈNCIA DIGITAL

-CONEIXEMENTS
Tindre un coneixements teòric de la eina (exemple qué és un blog)
- DESTRESES
Capacitat per a desenvolupar lo que ja sabem teòricament
-ACTITUDS
Tindre una actitud critica i coneixer les avantatges i desavantatges apressos i com emprar-lo.



















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada