TEMA 3. DOCÈNCIA VIRTUAL: E-LEARNING I B-LEARNING
QUÈ ÉS EL E-LEARNING?
-Formació que utilitza la xarza com tecnologia de distribució de la informacio. Sigui la carca oberta ( Internet) o la tancada ( intranet).
- Un ensenyament a distància obert, flexible i interactiu basat en l'ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix Internet.
-Permet la distribució i l'accés a col·leccions materials d'aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i HTTP per facilitar l'intercanvi.
CARACTERÍSTIQUES DE E-LEARNING
- Ús de navegadors web per accedir a la informació
- Aprenentatge molt recolzat en tutories
- Materials digitals i aprenentatges flexibles.
- Ús del protocols TCP i HTTP per a facilitar la comunicació.
- Aprenentatge mitjançant PC.
- Aprenentatge individualitzat vs col·laboratiu.
- Utilització d'eines síncrones i asíncrones.
- Administració dels materials en un servidor Web.
- Conexió professor-alumnes separats per espai de temps.
- Multimèdia/ Hipertextual-Hipermedia.
AVANTATGES E INCOVENIENTS E-LEARNING.
AVANTATGES:
- posa a la disposició dels alumnes molta informació.
- facilia l'actualització de la infromació i dels continguts.
- permet la deslocalització del coneixement
- facilita l'autonomia de l'estudiant
- propicia una formació Just in Time i Just for me.
- Afavoreix una formació multimèdia
- afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
- estalvia costos i desplaçaments.
- facilita l'ús dels materials en diversos cursos.
-- Facilita
l’ús dels materials en diversos cursos
- Facilita
una formació en grup i col·laborativa.
INCONVENIENTS:
- Mes
inversió de temps per part del professor.
- Mínimes
competències tecnològiques de professors i alumnes.
- Habilitats de l’alumnat per a l’aprenentatge autònoms.
- Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne.
- Requereix més treball del convencional.
- Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals.
- Habilitats de l’alumnat per a l’aprenentatge autònoms.
- Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne.
- Requereix més treball del convencional.
- Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals.
1QUÈ ÉS
EL B-LEARNING?
- Combina l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual (Coaten, 2003)
- Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i àudio justament amb la tutoria i l’assessorament (Brodsky, 2003).
- Qualsevol possible combinació d’un ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics (Brennan, 2004).
- Les e-eines combinades amb altres més convencionals on el docent haurà d’assumir responsabilitats atorgades pel model presencial i pel model tradicional (Amar, 2007).
2ASPECTES
IMPORTANTS D’UN SISTEMA B-LEARNING.
- Cal incloure en l’aprenentatge, les propietats de l’espai virtual. S’ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.
- la informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seua interpretació.
- Permet adquirir coneixements tècnics funcionals.
- No s’aprèn en solitari sinó en comunicació amb els altres mitjançant fòrums, xats, etc
- Les tutories apareixen con una possibilitat d’ajuda tant en l’ensenyament presencial con a dien.
- Permet la formació de professionals amb competències integrals; sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada