Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 2 de març del 2016

TEORIA TEMA 3

TEMA 3. DOCÈNCIA VIRTUAL: E-LEARNING I B-LEARNING

QUÈ ÉS EL E-LEARNING?


-Formació que utilitza la xarza com tecnologia de distribució de la informacio. Sigui la carca oberta ( Internet) o la tancada ( intranet).

- Un ensenyament a distància obert, flexible i interactiu basat en l'ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix Internet.

-Permet la distribució i l'accés a col·leccions materials d'aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP  i HTTP per facilitar l'intercanvi.


CARACTERÍSTIQUES DE E-LEARNING

- Ús de navegadors web per accedir a la informació
- Aprenentatge molt recolzat en tutories
- Materials digitals i aprenentatges flexibles.
- Ús del protocols TCP i HTTP  per a facilitar la comunicació.
- Aprenentatge mitjançant PC.
- Aprenentatge individualitzat vs col·laboratiu.
- Utilització d'eines síncrones i asíncrones.
- Administració dels materials en un servidor Web.
- Conexió professor-alumnes separats per espai  de temps.
- Multimèdia/ Hipertextual-Hipermedia.


AVANTATGES E INCOVENIENTS E-LEARNING.

AVANTATGES:

- posa a la disposició dels alumnes molta informació.
- facilia l'actualització de la infromació i dels continguts.
- permet la deslocalització del coneixement
- facilita l'autonomia de l'estudiant
- propicia una formació Just in Time  i Just for me.
- Afavoreix una formació multimèdia
- afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
- estalvia costos i desplaçaments.
- facilita l'ús dels materials en diversos cursos.   
-- Facilita l’ús dels materials en diversos cursos
- Facilita una formació en grup i col·laborativa.

INCONVENIENTS:
- Mes inversió de temps per part del professor.
- Mínimes competències tecnològiques de professors i alumnes.
-  Habilitats de l’alumnat per a l’aprenentatge autònoms.
- Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne.
- Requereix més treball del convencional.
- Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals.

1QUÈ ÉS EL B-LEARNING?

  •      Combina l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual (Coaten, 2003)
  •   Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i àudio justament amb la tutoria i l’assessorament (Brodsky, 2003).
  •   Qualsevol possible combinació d’un ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics (Brennan, 2004).
  •  Les e-eines combinades amb altres més convencionals on el docent haurà d’assumir responsabilitats atorgades pel model presencial i pel model tradicional (Amar, 2007).
2ASPECTES IMPORTANTS D’UN SISTEMA B-LEARNING.
  •    Cal incloure en l’aprenentatge, les propietats de l’espai virtual. S’ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.
  •  la informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seua interpretació.
  • Permet adquirir coneixements tècnics funcionals.
  • No s’aprèn en solitari sinó en comunicació amb els altres mitjançant fòrums, xats, etc
  • Les tutories apareixen con una possibilitat d’ajuda tant en l’ensenyament presencial con a dien.
  • Permet la formació de professionals amb competències integrals; sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada