TEMA 9. VIDEOCONFERÈNCIA
1. QUÈ ÉS UNA VIDEOCONFERÈNCIA
El conjunt de programari i maquinari que permet la connexió simultanieja en temps real per mitjà d'imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactiva a persones que es troben geogràficament distants com si estiguessin en un mateix lloc de reunió.
- És un mitja de comunicació audiovisual i multimèdia
-És un mitjà síncron
-Permet una comunicació bidireccional
-Facilita la comunicació independent de l'espai
-Permet incorporar diferent tipus de recursos
-Permet el seu enregistrament per visionar-ho
2.TIPUS DE VIDEOCONFERENCIES
TIPUS 1: sistemes de videoconferència basats en web. Utilitzen la xarxa com a plataforma i no és necessària la instal-lació de ningun programa o plugin per al navegador.
TIPUS 2: sistemes de videoconferència basats en la web que necessiten un plugi per funcionar
TIPUS 3: Sistemes de videoconferència basats en escriptori
En funció del nombre de connexions que es realitzen:
-Videoconferència punt a punt. Existeixen dos equips connectats
-Videoconferència multipunt. Més de dos equips connectats.
3.APLICACIONS EDUCATIVES
Educació a distància
-Cursos lliçons i tutories
- Alumnes assisteixen a classe no ofertes en el seu centre
-Tutoria remota per atenció personal
-Professors comparteixen docència com altres professors remots de la mateixa temàtica
-Cursos oferts fora de l'horari per a estudiants que no poden assistir en l'horari normal.
Consulta a experts
-Panell de discussió
-Un expert respon qüestions
-Esdeveniments remots
-Contacte amb investigadors del camp
-Compartir experiències i interaccionar com protagonistes d'esdeveniments.
Projectes multicentro
-Professors i alumnes col-laboren i intercanvien informació amb altres centres
-Debats i conferències d'investigació compartits per diverses escoles
-Aprenentatge col-laboratiu( Google Drive)
-Col-laboració i comunicació en projectes col-laboratius
Activitats professionals
-Observació de practiques i discussió posterior
-Cursos per a professors en servei
-Tutorizació de pràctiques remotes
-Intercanvis i discussió de mètodes
Activitats comunitàries
-Sessions Parlamentàries
-Suport a interessos especials
-Educació d'adults
-Trobades virtuals amb personalitats
Incovenients: costes, les linies d'Internet tenen que ser bones , preparació del professorat, millors competències per a emprar els equips.
Avantatges: millor nivell de productivitat, estalvi de temps, permanencia del alumne en el seu entorn, facilita la comunicació entres persones que estàn lluny
4.EINES DE VIDEOCONFERÈNCIA
-Skype
-Ichat, és un programa de MAC.
-Adobe Connect
5. CRITERIS PER A AVALUAR LA CONFERÈNCIA
1. Funcionaments dels equips
2. Tècniques i estratègies s'han emprat
3.Coordinació amb el personal responsable( Instruccions)
4. Avaluació de la presentació( pronunciació,to)
5. Temps
6.Materials Emprants.
6. FASES DE DESENVOLUPAMENT DE LA CONFERÈNCIA
1-Preparació
2-Desenvolupament
3-Activitats d'extensió
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada