WEBQUEST
1.DEFINICIÓ DE WEBQUEST
-Una forma d'utilitzar didàcticament Internet
-Una activitat de recrea d'informació de forma guiada
- L'activitat es centra en l'ús de la informació, anàlisi, síntesi mes que en la recerca
-Els alumnes treballen autònomament construint el coneixement
-El docent orienta tot el procés.
2. TIPUS DE WEBQUEST
- Webquest a curt termini:
- És l'adquisició i integració del coneixement d'un determinant continua d'una o diverses matèries.
- Es dissenya per a ser acabat d'un a tres periodes de classe( una setmana o menys)
- Webquest a llarg termini
- Es dissenya per a realitzar-lo en més d'una setmana de classe.
-Implica major nombre de tasques; salen culminar amb la realització d'una presentación amb una eina informàtica.
- Altres tipus de webquest
-Miniquest: més xicotetes que les webquest a curt termini. Hi ha un escenario, una tarea i un producte.
-Blogquest: Webquest que integra l'ús del blog.
-Tubequest: Basada en el visionat de videos.
-Earthquest: Basada en viatges virtuals utulitzant google earth
-Geoquest: Contextualitzada en un escenari geogràfic, amb utilització de mapes digitals.
3. PARTS D'UNA WEBQUEST
- Introducció, que presenta el plantejament general de la webquest a tot el grup
- Tasca, s'identifica amb l'objectiu final de la webquest, allò que ha d'elaborar-se a l'acabar la webquest.
- Procés, on s'indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. En la webquest es crearà una pàgina on estiga el procés i s'explique molt breument un o dos objetius de cada activitat. Després es pot crear un enllaç a una altra pàgina on s'explique de manera detallada en què consisteix l'activitat.
- Avaluació, on s'indiquen els aspectes que es valoren i com es valoraran mitjançant una rúbrica. (a la columna esquerra: act 1, act 2, act 3/ a la fila superior : Bé, Mal, Regular/ a les caselles centrals, què considerem que ha d'acomplir l'alumne en cada activitat per a tener una calificació o una altra)
- Conclusió, on aprareixen unes reflexions finals.
- Orientacions per al profesorat, on apareixen suggeriments per a utilitzar la webquest en classe.
- Bibliografia, no es obligatori, pero si que s'aconsella. Inclou els recursos que s'han consultat per a crear una webquest
4. EXEMPLES DE WEBQUEST
-Las plantas http://goo.gl/Fz9LBS
-El agua y su ciclo http://www.eduteka.org/articulos/WQ_cie0001
5. DEFINICIÓ DE CAÇA TRESOR
-La caça del tresol són una sèrie i una llista d'adreces o pàgines web de les quals poden extreure's o inferir-se les respostes-
-Existeix una pregunta final que seveix per a poder integrar tots els coneixements que s'han desenvolupat en els passos anteriors.
-Són una eina TIC excel-lent per a utilitzar-se en el saló de classes sota el principi que" primer és la metodologia i després la tecnologia".
-Presenta l'avantatge que aquesta metodologia es pot utilitzar sense Internet per això són necessàries revistes, periòdics i/o llibres.
6.EXEMPLES DE CAÇA DEL TRESOR
- Reciclaje: http://www.aula21.net/cazas/cazasaula21/reciclaje.html
- ¿Qué sabes de los perfumes? http://www.aula21.net/cazas/cazasaula21/perfumes.html
- Energía en las reacciones químicas http://www.aula21.net/cazas/cazasaula21/quimicaza.html
- Paradojas y falacias http://www.aula21.net/cazas/cazasaula21/paradoja.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada