Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 13 d’abril del 2016

TEORIA TEMA 8

WEBQUEST

1.DEFINICIÓ DE WEBQUEST

-Una forma d'utilitzar didàcticament Internet

-Una activitat de recrea d'informació de forma guiada

- L'activitat es centra en l'ús  de la informació, anàlisi, síntesi mes que en la recerca

-Els alumnes treballen autònomament construint el coneixement

-El docent orienta tot el procés.


2. TIPUS DE WEBQUEST

  • Webquest a curt termini: 
- És l'adquisició i integració del coneixement d'un determinant continua d'una o diverses matèries.
- Es dissenya per a ser acabat d'un a tres periodes de classe( una setmana o menys)

  • Webquest a llarg termini
- Es dissenya per a realitzar-lo en més d'una setmana de classe.
-Implica major nombre de tasques; salen culminar amb la realització d'una presentación amb una eina informàtica.
  • Altres tipus de webquest
-Miniquest: més xicotetes que les webquest a curt termini. Hi ha un escenario, una tarea i un producte.
-Blogquest: Webquest que integra l'ús del blog.
-Tubequest: Basada en el visionat de videos.
-Earthquest: Basada en viatges virtuals utulitzant google earth
-Geoquest: Contextualitzada en un escenari geogràfic, amb utilització de mapes digitals.


3. PARTS D'UNA WEBQUEST

  • Introducció, que presenta el plantejament general de la webquest a tot el grup
  • Tasca, s'identifica amb l'objectiu final de la webquest, allò que ha d'elaborar-se a l'acabar  la webquest.
  • Procés, on s'indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. En la webquest es crearà una pàgina on estiga el procés i s'explique molt breument un o dos objetius de cada activitat. Després es pot crear un enllaç a una altra pàgina on s'explique de manera detallada en què consisteix l'activitat.
  • Avaluació, on s'indiquen els aspectes que es valoren i com es valoraran mitjançant una rúbrica. (a la columna esquerra: act 1, act 2, act 3/ a la fila superior : Bé, Mal, Regular/ a les caselles centrals, què considerem que ha d'acomplir l'alumne en cada activitat per a tener una calificació o una altra)
  • Conclusió, on aprareixen unes reflexions finals.
  • Orientacions per al profesorat, on apareixen suggeriments per a utilitzar la webquest en classe.
  • Bibliografia, no es obligatori, pero si que s'aconsella. Inclou els recursos que s'han consultat per a crear una webquest
4. EXEMPLES DE WEBQUEST

-Las plantas http://goo.gl/Fz9LBS

5. DEFINICIÓ DE CAÇA TRESOR

-La caça del tresol són una sèrie i una llista d'adreces o pàgines web de les quals poden extreure's o inferir-se les respostes-

-Existeix una pregunta final que seveix per a poder integrar tots els coneixements que s'han desenvolupat en els passos anteriors.

-Són una eina TIC excel-lent per a utilitzar-se en el saló de classes sota el principi que" primer és la metodologia i després la tecnologia".

-Presenta l'avantatge que aquesta metodologia es pot utilitzar sense Internet per això són necessàries revistes, periòdics i/o llibres.


6.EXEMPLES DE CAÇA DEL TRESOR









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada