LES XARXES SOCIALS EN EDUCACIÓ, TWITTER I FACEBOOK
1. DEFINICIÓ I CARACTERÍSTIQUES DE LES XARXES SOCIALS
Algunes de les seues característiques més importants són:
-Són xarxes de relacions personals, també anomenades comunitats , que proporcionen sociabilitat, suport, informació i un sentit de pertinença i identitat social.
-Són grups de persones amb alguns interessos similars, que es comuniquen a través de projectes.
-Existeix un cert sentir de pertinença a un grup amb una cultura comuna: es comparteixen uns valors, unes normes i un llenguatge en un clima de confiança.
- Són llocs web que ofereixen servei i funcionalitats de comunicació diversos per mantenir un contacte els usuaris de la xarxa
-Es basen en un programari especial que integra nombroses funcions individuals: blocs,wikis..etc.En una mateixa interfície.
-Com exemple de Xarxes Socials més importants destaquen: Facebook, Twitter, Second Life, Tuenti, MySpace.
2. TIPUS DE XARXES SOCIALS (segons activitat)
- Microblogging. Permet enviar i publicar missatges breus de text, aixi com seguir a altres usuaris. Twitter, Muugoo, Messenger.
-Jocs. Els usuaris potencials són aquells que busquen relacionar-se per jugar. Haboo
-Geolocalitzacio. Permet saber la posició d'un objecte persona, monument. Foursquare.
-Marcadors socials. A través d'etiquetes classifiquen, emagatxemen, enllaços per a ser compartits. Digg, Diigo.
(Segons contingut)
-Fotos. Permet emmagatzemar, ordenar, buscar i compartir fotografies. Flickr, Fotolog.
-Música. Permet escoltar música a més de classificar-la i compartir-la. Spotify
-Vídeos. Permet crear perfils i llistes d'amics. Youtube
-Presentacions. Permeten classificar i compartir les seues presentacions professionals. Slideshare.
-Notícies. Permeten veure la informació mes interessa. Diig.
-Lectura. Es poden classificar les preferencies literaries .WeRead
3.USUARIS POTENCIALS
-"Social media selectors". Orientats a la fucionalitat en termes de la comunicació i contacte amb el grup de referència (40%) ej: les seues xarxes son obertes
-"Simple social networks" . Motivats per la dimensió lúdica i el relacional pel que fa al seu grup social (33%)
-Trend followes. L'entreteniment i la informació d'esdeveniments i festes constitueixen el seu principal leivmotiv (19%)
-"Social media addicts". Tenen una clara intencionalitat professional (10%) ej: Vendre una imatge de una marca.
4. FACEBOOK I TWITTER
-twitter: la xarxa permet manar missatges de text pla de baiza grandària amb un màxim de 140 caràctes, cridats tweets, que es mostren en la pàgina principal.
-Facebook: aquesta xarxa permet compartir text, imatges i videos, a més de diverses jocs i chats per a parlar con les teues amics.
5.APLICACIONS EDUCATIVES DE TWITTER I FACEBOOK
Canal de noticies en temps real per a la comunitat educativa
-Avís sobre la publicació de butlletins informatius periòdics.
-Informacions de caràcter més oficial, com beques, dates d'examens.
-Com agenda i recordatori d'esdeveniments tals com reunions o trobades.
- Establir un canal de noticies en diferit mitjançant de Twitter en les pàgines web.
- Establir una comunicació bidireccional entre el centre i la comunitat educativa. A diferencia d'un fòrum de discussió, l'abast de Twitter està restringit als seguidors del usuari.
Amb les grups es podrien fer mitjançant invitacions i una vegada ja tingueu aquesta invitació puges accedir al grup i puges fer discussió sobre un tema, fent debats i enquestes.
Apps de Facebook
- Study Groups. És una forma ràpida i fàcil de col-laborar amb els seus companys de classe i planificar tasques per als seus cursos, pots crear llistes de tasques, discutir certs temes...
- Mathemathical Formules. Amb aquesta aplicació podràs escriure missatges en el mur dels teus amics amb formules matemàtiques.
- CiteMe.Pots obtindre cites a les teves notes amb format WorldCat.
- BooksRead. Pots qualificar i compartir opinions sobre els llibres que estàs llegint o has llegit també consultar opinions d'uns altres usuaris.
ORIGEN: https://goo.gl/ffQu6w |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada