Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 10 de febrer del 2016

TEMA 2: Integració de les TIC en el curriculo


1. PARADIGMES EDUCATIUS.
Paradigma Conductista. maquina que apren conductes mesurables obervables i quantificables
Paradigma Cognitiu. organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius
Paradigma Ambientalista. escenari on es realitzen les interaccions entre persones i el medi ambient
Paradigma Constructivista. organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius en un escenari d'aprenentatge 

2.IMPLICACIONS PER AL DISSENY DE L'ENSENYAMENT
el curriculum es considera tancat i obligatori. 
disseny de la instrucció amb definició precisa de contiguts i objetius
els apreentatges complexos es poden descompondre en tasques simples
l'avaluació es centra en el producte final, sense tenir en compte el procés
la motivació depèn de reforços externs

3. EVOLUCIÓ DE MODEL D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE
aprenentatge com adquisició de coneixement
aprendre és adquirir coneixement
el professor transmet la informació
el control de l'aprenentage està en mans del professor
els continguts estan centrats en el currículum
el paper del professor és ensenyar i el de l'alumne adquir-los

(II)

aprenentatge com construcció de significat
l'avaluació no se centra només en el producte de l'aprenentage sinó també en el procés
el paper del professor va ser intervindre en l'aprenentatge de l'alumne.
el paper de  l' alumne és aprendre a aprendre
l'alumne com subjecte autònom
l'aprenentage es conce`com recerca activa i constructivista
imporen els conceptes però també els processos

4. Principis generals per a la integració de les TIC
qualsevol tipus de mitjà, des de mes complex fins al mes elemental ha d'estar justificat segons el procés comunicatiu
l'aprenentage no depèn del mitjà, sinò de les estratègies i tècniques didàctiques aplicades.
abans de plantejar-nos que mitjà utilitzare, hem de plantejar-nos per qui, com ho anem a usar i que pretenem d'ell.
cap mitjà funciona en el buit, sinò en el context complex
els mitjans són transformadors de la realitat.

5.Nous rols dels professorat
dissenyadors
avaluadors i seleccionadors de les TIC
consultors d'informació
orientadors
avaluadors de la forma continua 

6.dimensions de l'alfabetizació digital

inventigadora. ús de les eines TIC per a la investigació i el treball acadèmic
crítica. capacitat per avaluar de forma crítica els beneficis i costos de les TIC
pla de publicació. habilitat per difondre i publicar informació
recursos. coneixements de formes i mètodes d'accés a recursos informacionals.
tecnnologies incipients. capacitat per comprendre les innovacions tecnològiques i per prendre decisions intel-logents.
socioestructural. comprensió de la situació i producció de la informació
eines.coneixements i ús de programari i programes multimèdia.


AMPLIACIÓ

L'ESCOLA EN LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ

el model d'ensenyar i impartir coneixement ha canviat, ja que al llarg dels anys van apareier noves tecniques, i per aixo l'escola ha de saber com ensenyar als alumnes tal i com hui esten prepararts, per a crear informació i no reproduir-lo.
s'uneixen cada vegada més els tipus de formacions: formal, no formal i informal.
dues orientacions marcaran la formació de la era digital: l'aprenentatge col-laboratiu i el distribuït. les TIC faciliten moltes plataformes per a potenciar aquestes aprenentatges.
les tic son el motor de canvi. però no remplacen l'aprenentatge actual sinó que son enriquidores.
aquest tipus d'ensenyament facilita la comunicació entre emissor i receptor.


LA COMPETENCIA DIGITAL DELS ESTUDIANTS

és la capacitat per fer l'ús dels mitjans electronics per a traballar comunicació.

questions: com definiries la competencia digital?
què és el que ha de permetre la competència digital?
penseu que és necessari que els alumnes desenvolupen aquesta competència?
saps d'un altre recurs a partir del qual es puga treballar la competència digital? el correu elctrònic, aplicacions del movil...etc
a què ens referim quan parlem de la ''societat de la comunicació"? 

EL ROL DEL PROFESSORTAL EN ELS NOUS ESCENARIS TECNOLÒGICS: COMPETÈNCIA DIGITAL.
Ha provocat un gran canvi en el model educatiu. el professorat ha pasar de ser el guia i facilitador de la informació, per aixo als mestres se le exije tener nuevas competencias y formació constant.
el objetiu de les TIC per a preparar als estudiants i que siguen capaçosd'aprendre amb les noves tecnologies tanto en el ocio como en el trabajo

questions
per què es creu que es necessari l'ues de les tic? per a preparar a la societat i sobre tot als estudiants 
de les noves tecnologies.








































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada